BIO

Ariana Lucas

Mademoiselle Dangeville (Adriana Lecouvreur), Marthe (Faust), Ute (Lustigen Nibelungen), Stimme der Mutter (Hoffmanns Erzählungen), Page (Salome), Zita (Gianni Schicchi), and Amastre in the widely celebrated production of Serse at the International Händel Festpiele. In 2022-2023 she will return to Karlsruhe for productions of Elektra and Salome.


In the 2020-21 season, Ms. Lucas was scheduled to sing Klytämnestra in Elektra at the Israeli Opera and Margret in a new production of Wozzeck at Badisches Staatstheater Karlsruhe (both postponed due to COVID-19). In May 2020, she sang Erda in a digital version of Siegfried for Wuppertaler Bühnen’s digital season, and later that summer sang Ortrud in scenes from Lohengrin at the Richard-Wagner-Festspiele im Vinke Garten.

Previous guest engagements include Fricka (Die Walküre) with Tianjin Symphony Orchestra; Floßhilde (Surrogate Cities/Götterdämmerung) and Brigitta (Die tote Stadt) at Wuppertaler Bühnen; Bach’s St. Matthew Passion and Szymanowski’s Stabat Mater with the Heidelberger Philharmonisches Orchester; Erda (Das Rheingold) at Theater Bielefeld; and Gertrude (Roméo et Juliette) at Luzerner Theater and Theater Aachen.

Ms. Lucas was the 2019 recipient of the Ebe Stignani Prize for best dramatic voice in the Stignani Competition. She was a 2019 Stipendiatin from Richard-Wagner-Verband Ammersee, and was awarded the Peter-Selbach-Förderpreis in the 2018 Internationaler Gesangswettbewerb für Wagner Stimmen. She holds a Master of Music in Vocal Performance from the San Francisco Conservatory of Music.


PRESS

Dramatic contralto Ariana Lucas recently made her debut at the Staatsoper Berlin as 1. Magd in Elektra under the baton of Thomas Guggeis, followed by her U.S. debut as the Haushälterin in Die schweigsame Frau at the Bard SummerScape festival. The 2021-2022 season also saw her house debut at Salzburger Landestheater as the Gute Fee in Alma Deutscher’s Cinderella. She will make her Italian debut in fall 2022 as 1. Magd in Elektra at Accademia Nazionale di Santa Cecilia, conducted by Antonio Pappano.

Ms. Lucas is a frequent guest at the Badisches Staatstheater Karlsruhe, where she was a member of the ensemble from 2017-2022. She made her German debut there in the 2015-16 season as Erda in David Hermann's new production of Das Rheingold, and has also been heard as Schwertleite (Die Walküre), 3. Dame (Die Zauberflöte), 1. Magd (Elektra), Geneviève (Pelléas et Mélisande), Gertrude (Roméo et Juliette), 

Manuel Brug, Die Welt, 16. Februar 2019

"Amastre (die wuschig tief orgelnde Ariana Lucas) verwandelt sich die meiste Zeit über von der rubensprallen Putzperle in die ruppige Dyke mit dem todwunden, weil liebestollen Herzen."

http://klassiker.welt.de/2019/02/16/hier-schimmert-die-serse-show-franco-fagioli-und-max-emanuel-cencic-eroeffnen-die-karlsruher-haendel-festspiele-mit-einer-glitzernd-intelligenten-liberace-hommage/#more-7509
_______________________________________________________________________

Joachim Lange, Concerti, 16. Februar 2019

Ariana Lucas (Amastre) setzt nicht nur die dunkle Wärme ihrer Stimme ein, um an Serse ranzukommen. Wenn es drauf ankommt nutzt sich auch ihren ganzen stattlichen Körper als Waffe, die einen umhaut

https://www.concerti.de/oper/opern-kritiken/badisches-staatstheater-karlsruhe-serse-15-2-19/
_______________________________________________________________________

Manfred Kraft, BNN, 1.10. 2018

Ariana Lucas -aus dem Ensemble des Staatstheaters -steigerte sich gegenüber dem Halbfinale deutlich und bot eine hervorragende Erde-Szene aus dem "Siegfried" sowie wiederum die Erzählung der Waltraute "Höre mit Sinn"

http://www.rwv-karlsruhe.de/download/gw2018_bnn.pdf
________________________________________________________________________

Nike Luber, Badisches Tagblatt, 11.7.16

"Zuvor legt Ariana Lucas ihren düster warnenden Auftritt als Erda hin und beweist, dass man nicht Sopran singen muss, um in der Oper zu glänzen."

staatstheater.karlsruhe.de/programm/presse/2145/
________________________________________________________________________

Gerhard Hoffmann - Der neue Merker 10.7.16

"In pastoser Altgrundierung und samtiger Mittellage erklang Erdas (Ariana Lucas) Warnung"

der-neue-merker.eu/karlsruhe-das-rheingold-ring-menue-in-vier-gaengen-premier                          _________________________________________________________________________

J.-M. Wienecke - Opernglas 9.7.16

"Mit vortrefflichen Leistungen wartete die in allen Lagen und weitgehend bruchlos in den Registern präsente Erda von Ariana Lucas auf..."

http://archiv.opernglas.de/index.php?sid=b7bf7e95b0459511f3548431b1cd213e&cl=details&anid=be757bd766ce06453.69027467&listtype=search&searchparam=ariana%2Blucas