PRESS

BIO

Ariana Lucas

California native, Ariana Lucas, is an emerging dramatic contralto based in Germany. An ensemble member of the Badisches Staatstheater Kalrsruhe, she was the 2019 recipient of the Ebe Stignani Prize for best dramatic voice in the Stignani Competition, 2019 Stipendiatin from Richard-Wagner-Verband Ammersee, and was awarded the Peter-Selbach-Förderpreis in the 2018 Internationaler Gesangswettbewerb für Wagner Stimmen. 

In the 2020-21 season, she was scheduled to sing Klytämnestra in Elektra at the Israeli Opera, in Tel Aviv and Margret in a new production of Wozzeck at Badisches Staatstheater Karlsruhe (both unfortunately postponed due to COVID). In May 2021, she will sing  Zita in a new production of Gianni Schicchi at Badisches Staatstheater Karlsruhe. In Summer 2020, she sang Ortrud in scenes from  Lohengrin, at the Richard-Wagner-Festspiele im Vinke Garten. 

Ariana made her acclaimed debut at the Badisches Staatstheater Karlsruhe as Erda in the 2015-16 season in David Hermann's new production of Das Rheingold. She was a frequent guest in following season, and eventually joined the ensemble in 2017-18, singing roles such as Schwertleite in Die Walküre, 3. Dame in Die Zauberflöte, 1. Magd in Elektra, Genevieve in Pelleas et Melisande, Gertrude in Roméo et Juliette, Mademoiselle Dangeville in Adriana Lecouvreur, Marthe in Faust, Ute in Lustigen Nibelungen, Stimme der Mutter in Hoffmanns Erzählungen, and Amastre in the widely celebrated production of Serse at the International Händel Festpiele.

Her guest engagements in previous seasons include Fricka in Die Walküre with Tianjin Symphony Orchestra, Floßhilde in Surrogate Cities/Götterdämmerung and Brigitta in Die tote Stadt at Wuppertaler Bühnen, Alto Soloist in Bach’s St. Matthew Passion and Szymanowski’s Stabat Mater with Heidelberger Philharmonisches Orchester, Rheingold Erda at Theater Bielefeld, and Gertrude in Roméo et Juliette at Luzerner Theater and at Theater Aachen.

Ariana Lucas received her Master of Music in Vocal Performance from San Francisco Conservatory of Music where she was a recipient of the James H. Schwabacher Jr. Scholarship.

Manuel Brug, Die Welt, 16. Februar 2019

"Amastre (die wuschig tief orgelnde Ariana Lucas) verwandelt sich die meiste Zeit über von der rubensprallen Putzperle in die ruppige Dyke mit dem todwunden, weil liebestollen Herzen."

http://klassiker.welt.de/2019/02/16/hier-schimmert-die-serse-show-franco-fagioli-und-max-emanuel-cencic-eroeffnen-die-karlsruher-haendel-festspiele-mit-einer-glitzernd-intelligenten-liberace-hommage/#more-7509
_______________________________________________________________________

Joachim Lange, Concerti, 16. Februar 2019

Ariana Lucas (Amastre) setzt nicht nur die dunkle Wärme ihrer Stimme ein, um an Serse ranzukommen. Wenn es drauf ankommt nutzt sich auch ihren ganzen stattlichen Körper als Waffe, die einen umhaut

https://www.concerti.de/oper/opern-kritiken/badisches-staatstheater-karlsruhe-serse-15-2-19/
_______________________________________________________________________

Manfred Kraft, BNN, 1.10. 2018

Ariana Lucas -aus dem Ensemble des Staatstheaters -steigerte sich gegenüber dem Halbfinale deutlich und bot eine hervorragende Erde-Szene aus dem "Siegfried" sowie wiederum die Erzählung der Waltraute "Höre mit Sinn"

http://www.rwv-karlsruhe.de/download/gw2018_bnn.pdf
________________________________________________________________________

Nike Luber, Badisches Tagblatt, 11.7.16

"Zuvor legt Ariana Lucas ihren düster warnenden Auftritt als Erda hin und beweist, dass man nicht Sopran singen muss, um in der Oper zu glänzen."

staatstheater.karlsruhe.de/programm/presse/2145/
________________________________________________________________________

Gerhard Hoffmann - Der neue Merker 10.7.16

"In pastoser Altgrundierung und samtiger Mittellage erklang Erdas (Ariana Lucas) Warnung"

der-neue-merker.eu/karlsruhe-das-rheingold-ring-menue-in-vier-gaengen-premier                          _________________________________________________________________________

J.-M. Wienecke - Opernglas 9.7.16

"Mit vortrefflichen Leistungen wartete die in allen Lagen und weitgehend bruchlos in den Registern präsente Erda von Ariana Lucas auf..."

http://archiv.opernglas.de/index.php?sid=b7bf7e95b0459511f3548431b1cd213e&cl=details&anid=be757bd766ce06453.69027467&listtype=search&searchparam=ariana%2Blucas